Labels

Tuesday 1 November 2011

keluhan..... perempuan oh perempuan

Rasa macam nak tulis sesuatu kat sini (hurm baru muncul plak)... aku nak cerita sket pasal hamba ALLAH yang bergelar "wanita" n "perempuan"...... (sounds good..... proceed) aku tau la mamat bracket. 


korang suma tau gak kan wanita n perempuan tu sapa sebenarnya so x yah la aku nak menguar-uarkan secara terperinci mengenai kaum hawa ne. just go staight to the point. kekadang aku x brapa suka ngan perangai "perempuan" zaman skang ne... hurm soriey bukan smua tp aku rasa dah macam kebanyakan plak..


aku nak tnya ngan korang, semua manusia dikurniakan akal dan fikiran ok. tp kenapa masih ada "perempuan" yang ngandung anak luar nikah? on behalf of "peremppuan" mesti diorng cakap lelaki yang bodoh sanggup mempermainkan perempuan..... aku rasa "perempuan" tu yang bodoh(sori la ckp stragiht to the point). pasal apa bodoh? ok seperti yang da aku bagitau td semua manusia dikurniakan akal dan fikiran... tapi "perempuan" sengaja buat buat bodoh okay..... 



  • orang da suruh jangan dedah aurat tapi dedah juga
  • orang da suruh pakai yang tidak menarik perhatian tp pakai juga
  • orang da ckap jangn berhias berlebihan tp hias jua
  • orang dah suruh jarang2 kuar rumah tp nak kuar juga hari2 
  • orang suruh cari teman yang berakhlak n baik luar dalam, tp sengaja buat2 buta



so bila da ngandung x kawin,, baru nangis, la, bunuh diri la, buang anak la. so apa la suma tu? dosa okay. tahu ka kalau suda berdosa tambah berdosa lagi. maksudnya dosa yang bertimbun la. orang melahirkan anak sepatutnya menghapuskan dosa tapi ada yang melahirkan anak tambah dosa. 


kira okay kalo ada yang menyesal buat mcm tu, dia sedih maksudnya dia masih berfikir, tp ada juga "perempuan" kadang2 sudah la bodoh sengaja lagi buat bodoh n aku rasa perlu rawatan mental. golongan tu la akan cakap benda benda macam "aku rela segalanya untuk mu" "sukati aku la nak buat apa lgpun boifren aku ape ko sebok" "ala dosa aku yang tanggung biar la" "ku serahkan apa saja tp jgn tingglkan aku" aku rasa sepa yang baca ne dan bole berfikir pun akan cakap perempuan tu bodoh ( aku sokong ko budak mmg bodoh pown)


itu baru satu kejadian sebenarnya banyak lg yang aku x berkenan yang menyebabkan diorang ne boleh digelar perempuan n bukan wanita.... upssss lupa nak bagitau ya.... kenapa perempuan coz pada aku gelaran perempuan tu menampakkan perangai diorang yang sebenarnya.... x pernah aku dengar orng cakp perempuan solehah, perempuan sopan santun, perempuan bermaruah. aku cuma dengar perempuan x da adab,perempuan celaka... pokoknya apa yang x baik semua mesti bermula dengan perkataan perempuan dan bukan wanita. org akan guna perkataan wanita bagi golongan yang sedikit itu secara sepenuhnya "wanita solehah" wanita beriman" dan x da pun aku dgr "wanita pelacur"..... walaupun dua perkataan tu sama maksud... tp aku da bezakan mengikut pandangan aku sendiri. so kamu pikir la


harap2 perempuan yang bca benda ne boleh la berubah jadi wanita.... kalo x secara drastik perlahan-lahan la. (hurm btol kesian lelaki-lelaki baik sebb diabaikan)... n kepada golongan wanita tu tolong la sebarkan kepada golongan perempuan supaya diorang boleh berpikir semula.. ok.. nnt aku sambung g da panjang ne.. boring nnt baca huhuhu>

1 comment: